După ce am vorbit, pe scurt, pe LinkedIn despre o statistică a Data Reportal 2025, iată că a sosit momentul să ne uităm mai lung la acest raport anual, cu date exhaustive din mai multe sfere, despre ce fac românii online.
Oh & btw, dacă vrei și tu să te abonezi, și să ai acces la articolele periodice de luni, acces la comentarii la fiecare ediție și acces la chatul #peinterneti te invit. E doar 5 euro pe lună, iar pe mine mă ajută teribil să te ajut să scapi de noise. Mulțumesc
Vom observa că multe lucruri nu s-au schimbat, dar au apărut altele noi, menite să ne ofere o perspectivă și mai clară asupra felului în care consumăm conținut #peinterneți. Prin urmare, facem un deep dive, dar nu foarte deep, ca să nu ieșim din limita în care poți citi ediția asta direct din inbox.
So, din raportul întreg, care poate fi studiat pe îndelete aici, vom extrage câteva slides care sunt mai interesante și care pot “picta” o perspectivă asupra noastră online.
În începem cu principalele motive pentru care românii folosesc social media, iar bucata aia de prieteni și familie rămâne în top, dar pe locul 2 a urcat FOMO, de care speram totuși să fi scăpat între timp, dar aparent nu e șansa noastră. Două lucruri importante la slide-ul de mai sus?
Consumăm social media ca să pierdem timpul. E top 3, peste știri.
Influencerii mai scad în relevanță niște locuri și se duc la coadă, fapt ce demonstrează că in the grand scheme of things, followerșii sunt niște cifre mai mult sau mai puțin reale, iar celebritatea online se oprește, pentru mulți, strict online.




Facebook, WhatsApp, Messenger și Instagram rămân cele mai folosite aplicații, în sensul în care se bucură de cele mai multe accesări în timpul unei zile. Important de notat faptul că socialul reprezintă în acest moment nu feed-based, ci conversation based, adică aplicații tip messenger, pe care le vedeți acolo în top.
Keep reading with a 7-day free trial
Subscribe to #peinterneti to keep reading this post and get 7 days of free access to the full post archives.